"Oletko kunnossa?" Minulta kysyttiin ja käännyin kysyjää päin. "Joo? Kuinka niin?" Lopetin moppaamisen. "Näytät vaan niin sairaalta." Työtoverini sanoi ja kohautti olkiaan. Naurahdin. "Ehkä olen vain saamassa flunssan." Venyttelin jäseniäni, kello oli jo 20:35. "Mene kotiin, teen loppu vuorosi. Teet sen sitten joskus minulle." Työkaverini sanoi minulle ja otti moppini minulta. "Okei. Kiitti Jack!" Heilautin kättäni ja lähdin pukuhuonetta kohden. Vaihdoin työvaatteeni normivaatteisiini, valkoiseen kauluspaitaan jonka päälle mustatoppaliivi, olihan nyt syksy. Pitäisi varmaan laitella muutamia heijastimia... Mietin kiskoessani mustia housujani jalkaani, yllätys yllätys kenkänikin olivat mustat. Tein osa-aika töitä yhdessä siivous firmassa. Siivosimme iltaisin yrityksien konttoreita, ei mitenkään tuottoisaa hommaa mutta sillä nyt eli.
Vaikkakin pääsin suoraan työpaikalleni metrolla, niin matka silti kesti yli tunnin. Katselin puolinukuksissa ohi meneviä asemoita. Ehkä Jack oli oikeassa ja olen tulossa kipeäksi... Oloni vain pahentui. Oksennan kohta... Katseeni lipui käsiini. Kuvittelenko vai ovatko suoneni pinnassa... Liikkuvatko ne... Taidan nähdä näkyjä. Olin aivan kalpea, näin sen ikkunan heijastuksesta. Metro pysähtyi. Enää kolme pysäkkiä ennen omaani. Pitää varmaan ottaa huominen vapaaksi töistä... Vierelleni tuli istumaan tummaan takkiin pukeutunut mies. Miksi juuri tähän? Vaunuhan on melkei tyhjä... Ajattelin. Mies otti povi taskustaan jonkun esineen, joka näytti insuliini piikiltä. Diabeetikko varmaan... Ajattelin, vain yksi pysäkki. Tunsin kuinka joku meni käsivarteeni. Käänsin pääni ja näin miehen työntäneen piikkinsä minun käsivarteeni. "Nähdään kohta." Hän sanoi ja minulta katkesi tajunta.