5.4.1654
Tiedättekö millaisia ovat putkimiehet? Ei, putkimiehet eivät ole Super Mario-tyylisiä terminaattoreita, heillä ei ole yhteyttä mafiaan ja he eivät ryöstä rahojasi ylihinnoitetuilla putkiremonteilla (tai noh, saattaahan olla että he vapaa-ajallaan näinkin tekevät). Mitä putkimiehet sitten ovat? Noh, sitä minä olen yrittänyt selvittää. Yksi asia on varma, ihmisiä he eivät ainakaan ole.
Minä olen Rostislav Klesla ja asun Siperialaisessa pikkukylässä jonka nimi Isopää. Isopää sai nimensä isopäisen pormestarinsa mukaan, jonka isoa päätä kylän nimeämisraati piti äärimmäisen hyvänä vitsinä. Lopulta nimestä tuli niin suosittu että se päätettiin pitää. Joka tapauksessa, olen salapoliisi. Mitä tutkin? Vähän kaikkea. Tällä hetkellä tutkin demoniputkimiehiä. Nimittäin viime viikon perjantaina, tai oikeastaan viime viikon lauantaina jos juopunutta kaveriani on uskominen, älysin erään oudon asian. Törmäsin nimittäin baarista lähtiessäni putkimiesyhtiöön. Mutta mihin tarvitaan putkimiehiä Siperiassa kun putket ovat muutenkin aina jäässä. Haistoin palaneen käryä, tämä pitäisi tutkia.
Koska toisin kuin edellisen lauseen loppu antoi ymmärtää, tutkiminen ei ole minun juttuni, varsinkaan silloin kun olen tullut juuri baarista pahasti humalassa. Niinpä marssin putkimiesyhtiön ovesta sisään ja huusin:
"Helvetti vieköön, olette demoneita!"
Seurasi kiusallinen hiljaisuus, jonka jälkeen eräs neropatti huusi kauempaa toimistosta:
"Paraskin puhuja!"
He luulevat minua lajitoverikseen. Näin asiassa valoisan puolen. Voisin soluttautua demoniputkimiehiin ja kerätä todisteita heidän demonipuolestaan. Marssin suoraa johtajademonin luokse ja elekielen säestämänä sanoin:
"Haluan teille töihin."
Johtajademoni katsoi minua kuin luulisi minun haluavan homoilla hänen kanssaan. Lopulta hän mörähti:
"Ensin sanot meitä demoneiksi ja sitten haluat meille töihin. Oletko joku saatananpalvoja?"
Ensimmäinen ongelma. Vaikka he olivatkin demoneita, en tiennyt millainen suhde heillä oli saatananpalvojiin. Jos siis väittäisin olevani saatananpalvoja, joko minut teloitettaisiin tai minua palvottaisiin. Liian suuri riski, nämä ovat kumminkin putkimiehiä. Päätin pelata varman päälle ja sanoin:
"Ehkäpä." Päätin lopuksi vielä vinkata silmää, koska se tuntuu humalassa aina hyvältä ajatukselta.
"Saat työpaikan, mutta ymmärrä etten ole homo." Johtajademoni sanoi pelästyneenä. "Jos homoilu kiinnostaa, meillä on kyllä Vlad." Hän lisäsi nopeasti.
Hän luuli minua siis homoksi ja näemmä vain yksi demoneista piti homoista. Näin ollen olisi järkevämpää näytellä ei-homoa itseään. Riisuin vaatteet pois alushousuja lukuunottamatta, koska se tuntui humalassa ei-homolta idealta.
"Milloin työt alkavat?" Kysyin samalla kun kiipesin johtajademonin pöydälle tanssimaan.
"Hyi saakeli" Oli ainoa mitä kuului johtajademonin suusta, ennen kun hän poistui toiseen huoneeseen oksentamaan. Ilmeisesti hän oli äärimmäinen homo, koska oksenti nähdessään ei-homot kännibileet. Homo tai ei, olin joka tapauksessa soluttautunut Demoniputkimiesten joukkoon.